Wednesday, March 14, 2007

Ziua de 8 Martie

Fiecare zi poate fi specială pentru cineva, dar ziua de 8 Martie este specială pentru toată lumea.
Ne-am hotărât să vizităm câteva clase pentru a vedea ce semnifică pentru ei această zi. Cutreierând prin tot oraşul, am ajuns la Şcoala nr. 3 „Mihail Sadoveanu”, în clasa a IV-a D. Ne-au întâmpinat 27 de chipuri fericite şi pline de viaţă.
Toţi copiii dansau, în loc să fie în bancă şi să facă ore, însă pe d-na învăţătoare nu o deranja acest lucru. În tot acest timp am făcut şi ceva util, realizând o felicitare pentru mame, care sperăm să le fi plăcut.
Am surprins exact momentul când băieţii ofereau fetelor amintiri. Majoritatea dintre ei au oferit dulciuri, bomboane şi complimente, dar Ovidiu a dat dovadă de originalitate, oferindu-le câte un CD cu muzica şi fotografiile vedetelor preferate ale colegelor - „Rebelde”. De asemenea le-a scris şi o poezie pentru suflet pe care o pot oferi şi mamelor.
Un alt băiat, Gabriel, şi-a impresionat colegele oferindu-le îngeraşi în miniatură. Toate au zâmbit înţelegând simbolistica darului.
Am urmărit cu plăcere şi interes modul cum elevii clasei şi-au confecţionat felicitările dedicate mamelor.
Am adresat apoi câteva întrebări elevilor şi doamnei învăţătoare.
R: Ce semnifică pentru dumneavoastră ziua de 8 Martie?
D-na înv. : Ziua femeilor, a mamelor, a tuturor celor care sunt iubite, ziua fetiţelor, o zi a primăverii frumoasă în care căutăm prilej să ne bucurăm de orice, o zi a bucuriei.
Apoi am adresat aceeaşi întrebare elevilor.
Câteva dintre răspunsurile lor au fost:
Delia Bulgaru: Primăvara, ziua de 8 Martie înseamnă bucurie, speranţă şi prietenie, care trebuie dăruită şi primită de toţi dintre noi.
Andreea Teodorescu: Ziua femeii, a mamelor, o zi specială de primăvară în care toţi se simt fericiţi!
Ioana Moroşanu: Ziua de 8 Martie este o bucurie, deoarece semnifică o zi a iubirii şi-a speranţei, o zi în care mă simt împlinită alături de mama.
Ioana Leţi: Ziua de 8 Martie este pentru mine o zi în care pluteşte în aer fericirea, puritatea şi căldura.
Bianca Andreica: Pentru mine, 8 Martie semnifică ziua tuturor femeilor, mamelor şi fetiţelor. Este o zi specială.
Justina Scutariu: Ziua de 8 Martie semnifică pentru mine o zi specială în care toate femeile, mamele, chiar şi fetiţele îşi sărbătoresc ziua lor cu bucurie.
Pentru colega lor, Ioana Matei, 8 Martie a avut o dublă semnificaţie, reprezentând şi ziua în care a împlinit 11 ani.
Ioana Matei: Pentru mine, ziua de 8 Martie este o bucurie, deoarece sunt fericită că m-am născut în această zi, dar şi pentru că îi pot demonstra mamei că o iubesc foarte mult.
Cam acestea sunt impresiile elevilor din clasa a IV-a D de 8 Martie.
Toţi s-au distrat minunat. Cu toate acestea, cred că cea mai mare bucurie pentru ei a fost aceea că nu au făcut ore şi au dansat toată ziua.

Bianca Andreica, Delia Bulgaru, Ioana Leţi, Justina Scutariu
cl. a IV-a D, Şc. nr. 3 „Mihail Sadoveanu”

No comments: